REALITY OF LIFE: Realiti : Aku tak pakai tudung..So,What ??

Flash Menu

Pages

Realiti Blogger Chat Room




Tuesday 22 November 2011

Realiti : Aku tak pakai tudung..So,What ??


THANKS YER KORANG SEBAB SUDI DATANG BLOG USANG NIE..LOVE U ALL!!

Ciao....Salam sumer...korang fikir naper aku wat tajuk camtu..? Benda nie dari aritu lagi aku nak wat, tapi disebabkan sibuk and sangat2 takde masa..,jadi baru hari nie ada kesempatan nak menulis kat blog buruk nie...Beberapa hari yang lepas, masa aku jalan2 ngan family,
 tiba2 aku teringat perbualan aku ngan sorang budak nie..kitorang borak pasal tudung..Korang penah dengar tak sapa2 la samada member korang atau family korang sendiri yang cakap "ala, hati i belum terbuka lagila nak pakai tudung nie.." mesti korang penah dengar kan..Benda nie aku nak ulas sikit kali nie..


Helo sista2 kat luar sana yang selalu cakap camtu.., korang sedar tak, even dalam Quran pun xder ayat yang maksud dia " Pakailah tudung apabila hati kamu telah terbuka untuk memakianya " You see?? So, penah korang terfikir ke, sekali lelaki nampak rambut korang even sehelai je,berapa dosa dah korang dapat..inikan pulak berjuta2 helai rambut..Kalau nak tunggu saat hati korang 'terbuka' cuba korang kira berapa guni dah dosa2 menampakkan rambut korang tu...Kita tak tahu bila nyawa kita nie akan dicabut...Takkan korang nak cakap kat malaikat " tunggu..jangan cabut nyawa saya dulu, sebab saya belum sedia nak mati.." Logik ke?? Tak kan..memang tak logik dan mustahil..Korang kena kesian kat ayah korang, abang2 korang...even diorang dah tegur korang supaya pakai tudung, tapi lau korang xjugak pakai, korang pun akan heret diorang sama2 kena soal masa hari pembalasan..Juz bayangkan ayah korang hanya tingal satu langkah je lagi nak masuk syurga, tapi kena tarik balik keluar disebabkan korang..Pernah ke terfikir...? tak pernah? kalau tak pernah, sekarang fikirla..Ini hanya pendapat aku sebagai seorang golongan hawa..Tak salah kan kita saling mengingati satu sama lain..Apa yang aku cakap adalah pandangan aku..takde kena mengena ngan sapa2 pun..Dan aku harap kaum hawa yang still berpegang ngan ayat "belum terbuka hati tu, fikirla..dunia nie hanya pinjaman..Akhirat yang pasti.. :) 

P/S : korang nampak cantik and comel bila korang pakai tudung 
Image Hosted by ImageShack.us www.tips-fb.com

3 pandangan sahabat:

The Everyting In My Life said... [Balas Komen Awak]

yes..i do so pretty bila pakai tudung,hehehe..kerana Allah...suka entry ni..huhuhuhuuuuu

Farah@in said... [Balas Komen Awak]

nmpk comel kan..niat kena ikhlas kerana ALLAH :)@Za

Unknown said... [Balas Komen Awak]

cantik dan comel bila pakai tudung? belum tentu lagi. haha

yang penting tutup aurat. comel ke tak tu urusan lain. XD

 
Story Mory disini adalah hasil idea wa sendiri (^_^)